High ticket dropshipping: Wat is het en hoe begin je? + 6 stappen zodat jij kunt starten!
Ben jij ook begonnen met dropshipping? En ben je op dit moment op zoek naar mogelijkheden om jouw business op te schalen? Dan is het mogelijk interessant om jouw pijlen eens te richten op de zogeheten high ticket dropshipping.
In de afgelopen jaren zijn veel digitale ondernemers met dropshipping begonnen. Logisch ook, aangezien dit online verdienmodel veel mogelijkheden met zich meebrengt. Zo hoef je géén voorraad aan te houden, loop je niet al te veel risico en kun je flink opschalen.
In dit artikel laat ik je graag uitgebreid kennis maken met high ticket dropshipping. Zo bespreek ik wat voor vorm van dropshipping dit precies is, wat de verschillen zijn ten opzichte van ‘gewoon’ dropshippen en waarom high ticket dropshipping zo interessant is.
Aan het einde van dit artikel verwijs ik je tevens nog naar een interessante training en cursus. Een training en een cursus waarmee je direct alle kennis omtrent high ticket dropshipping op kunt doen namelijk de High Ticket Dropship Academy.
En ja, de jacuzzi is een mooie voorbeeld van een High Ticket Product.
Inhoudsopgave
- 1 High ticket dropshipping: Wat is het en hoe begin je? + 6 stappen zodat jij kunt starten!
- 2 Inhoudsopgave
- 3 Wat is dropshipping?
- 4 Wat zijn de verschillen tussen low ticket- en high ticket dropshipping?
- 5 Is high ticket dropshipping hetzelfde als ‘normaal’ dropshippen?
- 6 Hoe kun je met high ticket dropshipping starten?
- 7 Bonus stap: Zoek hulp
Wat is dropshipping?
Ben je op dit moment al bezig met dropshipping? Dan hoef ik je ongetwijfeld niet meer uit te leggen wat dropshipping is. Als je op dit moment nog níet met dropshipping bezig bent, is het wel van belang om te weten wat dropshipping is.
Dropshipping is een online verdienmodel waarbij je via jouw eigen website/webshop producten gaat verkopen. Om deze producten te kunnen verkopen, ga je een samenwerking met de leverancier aan. Deze leverancier fabriceert niet alleen de producten, maar zorgt ook voor de verzending en retournering. Jij hoeft dus eigenlijk alleen maar orders te scoren en deze door te sturen naar de leverancier!
Belangrijke voordelen: je hoeft geen magazijn te hebben, je hebt niks van doen met verzenden en je hoeft geen fysieke handelingen te verrichten. In plaats daarvan maak je gebruik van het aanbod (en de kwaliteiten) van de leverancier.
Wat is low ticket dropshipping?
In de afgelopen jaren hebben veel mensen zich gestort op low ticket dropshipping. Bij deze laagdrempelige vorm van dropshipping verkoop je producten van een paar euro. Dit kan oplopen tot bijvoorbeeld 20 á 30 euro per product.
Doordat de producten niet al te prijzig zijn, doen relatief veel mensen een impulsaankoop. Als jij online een leuk product voor bijvoorbeeld 10 euro tegenkomt, ga je daar ook niet al te lang over na denken toch? Nou, dat is precies het voordeel van low ticket dropshipping. De prijzen zijn laag, waardoor je niet al te veel hoeft te verkopen. Indien je goede producten aanbiedt, verkopen deze producten zichzelf.
Daarbij moet je rekening houden met negatieve berichtgeving. In de afgelopen jaren heeft low ticket dropshipping regelmatig onder vuur gelegen. Dat geldt dan met name voor de levertijden. Indien je met low ticket dropshipping aan de slag gaat, is de kans groot dat je met een Aziatische partij doet. Het nadeel/gevolg hiervan is dat het leveren van de producten wekenlang kan duren. Dit is iets waar je goed rekening mee moet houden, aangezien je hier de nodige vragen vanuit jouw klanten over gaat ontvangen.
Tevens moet je rekening houden met de verdiensten; je verdient vaak slechts een paar euro per verkocht product. Als je honderden producten weet te verkopen, kunnen de totale verdiensten alsnog flink oplopen. Geduld, doorzettingsvermogen en opschalen zijn dan ook de sleutelwoorden bij low ticket dropshipping. Uiteindelijk gaat het gezegde ‘massa is kassa’ gelden!
Wat is high ticket dropshipping?
Zo, je weet nu precies wat low ticket dropshipping is. Maar, wat is dan high ticket dropshipping? Allereerst kan ik aangeven dat high ticket dropshipping eigenlijk een nieuwe variant van dropshipping is. Lange tijd hield men haar aandacht gevestigd op de goedkopere producten, maar daar is verandering in aangebracht.
Daarmee heb ik direct het eerste kenmerk van high ticket dropshipping te pakken; de verkoopprijs. Als je producten middels high ticket dropshipping gaat verkopen, zijn dit dure producten. Je kunt hierbij uitgaan van een minimale waarde van 100 euro; maximaal kunnen deze producten een waarde tot wel 2000 euro vertegenwoordigen.
Weet je een product van bijvoorbeeld 1000 euro te verkopen? Dan kun je je vast wel voorstellen dat je hier het nodige geld over gaat houden. De marges zijn bij high ticket dropshipping behoorlijk groot te noemen. Als je het voor elkaar krijgt om meerdere producten per dag te verkopen, lopen jouw verdiensten echt ongekend hoog op.
Wel moet je hierbij rekening houden met het gedrag van de gemiddelde consument. Als een consument 1000 euro uit moet geven, gaat hij/zij niet over één nacht ijs. Nee, hij/zij doet goed onderzoek, vergelijkt verschillende producten met elkaar én vergelijkt ook verschillende webshops met elkaar. Het is dan ook aan jou om te zorgen voor een perfecte webshop, zodat je jouw bezoekers kunt gaan overtuigen.
Tot slot nog een opvallend kenmerk; high ticket dropshipping is steeds populairder aan het worden. Dat kan ik goed begrijpen, aangezien je met deze vorm van dropshipping echt veel geld kunt verdienen.
Wat zijn de verschillen tussen low ticket- en high ticket dropshipping?
Heb jij interesse om met dropshipping aan de slag te gaan? Dan is het verstandig om een keuze tussen low ticket dropshipping en high ticket dropshipping te maken. Beide vormen van dropshipping vereisen namelijk een hele andere aanpak.
Maar, wat zijn nou in de basis de verschillen tussen deze vormen van dropshipping? En in welke situatie kun je het beste voor welke vorm kiezen? Op deze twee vragen ga ik je graag een uitgebreid antwoord geven. Aan de hand van de verschillen die ik hieronder benoem, kun je voor jezelf direct de juiste keuze maken. Neem de verschillen dus op je gemakje door, doe goed onderzoek en hak de knoop voor jezelf door.
Prijskaartje
Het eerste verschil is te vinden in de prijskaartjes van de producten. Bij low ticket dropshipping richt je je echt op voordelige producten; ga uit van maximaal 30 á 50 euro per product. Bij high ticket dropshipping richt je je daarentegen op duurdere producten; ga uit van een waarde van minimaal 200 euro per product.
Niet alleen het prijskaartje is anders, maar ook het soort product dat je gaat verkopen. Ik wil je dan ook graag aanraden dat je onderzoek voor jezelf gaat doen:
- Vind je het leuk om bijvoorbeeld zonnebrillen of om jacuzzi’s te verkopen?
- Ben je beter in het verkopen van zonnebrillen of beter in het verkopen van jacuzzi’s?
Als je voor jezelf de antwoorden op dergelijke vragen vindt, kun je direct de keuze maken voor de beste vorm van dropshipping. Je begrijpt vast dat zonnebrillen een typerend voorbeeld van low ticket dropshipping is en het verkopen van jacuzzi’s een vorm van high ticket dropshipping.
Leveranciers + levertijd
Als je aan de slag met dropshipping wilt gaan, is de keuze voor een leverancier allesbepalend. Alleen als je zaken met de beste leveranciers kunt doen, ben je in staat om de beste resultaten te behalen. Ook op dit gebied is een duidelijk verschil zichtbaar tussen low ticket dropshipping en high ticket dropshipping:
- Low ticket dropshipping: Aziatische leveranciers
- High ticket dropshipping: Europese/Nederlandse leveranciers
De keuze voor de leverancier is ook bepalend voor de levertijd van de producten die je gaat verkopen. Bij low ticket dropshipping kun je uitgaan van een levertijd van een paar weken. Als je met high ticket dropshipping aan de slag gaat, moet je eigenlijk streven naar een levertijd van maximaal 5 werkdagen. Als mensen duizend euro aan een duur product uitgeven, willen zij dit immers zo snel mogelijk ontvangen.
Hoeveelheid verkopen + marges
Wil je graag duizend euro per maand verdienen met dropshipping? Dan kun je dit op twee manieren doen:
- Low ticket dropshipping: 1000 producten verkopen met een marge van 1 euro per product.
- High ticket dropshipping: 10 producten verkopen met een marge van 100 euro per product.
Naar welke marge gaat jouw voorkeur uit? Het is niet per sé dat high ticket dropshipping qua marges ‘beter’ is. Nee, het ligt er maar net aan wat jij leuk vindt en waar je goed in bent. Met low ticket dropshipping kun je ook veel geld verdienen, maar je hebt daar wel heel veel orders voor nodig.
Soort website/webshop
Tot slot wil ik je nog wijzen op het soort website of webshop die je moet ontwikkelen. Ga je met low ticket dropshipping aan de slag? Dan ben je klaar met een standaard thema van WordPress in combinatie met bijvoorbeeld Shopify.
Ga je met high ticket dropshipping aan de slag? Dan moet jouw website er perfect uit zien. De website moet ongekend snel zijn, moet qua design perfect zijn en moet ook direct overzichtelijk zijn. Bovendien moet je op een dergelijke website heel veel aandacht aan jouw content besteden.
Als een bezoeker bijvoorbeeld op jouw website allerlei spellingsfouten ziet, klikt de bezoeker jouw website razendsnel weg. Als een bezoeker veel geld aan een product uit gaat geven, wil hij/zij dat wel doen bij een website die er perfect uit ziet. Dat straalt immers klasse en betrouwbaarheid uit.
Is high ticket dropshipping hetzelfde als ‘normaal’ dropshippen?
Het antwoord mag duidelijk zijn: high ticket dropshipping is echt compleet anders. Eigenlijk de enige overeenkomst is dat je geen omkijken naar het versturen van de producten hebt. Verder zit er verschil op het gebied van marges, de soort producten, de leverancier en het prijskaartje van de producten.
Welke vorm van dropshipping nou het beste voor jou is? Dat is echt een kwestie van vergelijken voor jezelf. Probeer in ieder geval altijd voor producten te kiezen waar je een bepaalde passie voor hebt. Als je bijvoorbeeld een passie voor fitness hebt, kun je mogelijk fitnessapparaten verkopen. Daarmee kom je al snel in de wereld van high ticket dropshipping uit; deze producten zijn immers allesbehalve goedkoop.
Met andere woorden: de keus is volledig aan jezelf en kijk daarbij goed naar jouw passies. Als je ergens passie voor hebt, is het namelijk zo dat je beter/makkelijker de producten kunt verkopen.
Hoe kun je met high ticket dropshipping starten?
Klinkt het verhaal van high ticket dropshipping bij jou als muziek in de oren? Zou jij ook graag van de flinke marges willen profiteren? En ben je bereid om daar behoorlijk hard voor te gaan werken? Dan heb ik eigenlijk maar één advies voor je: durf de stap te wagen. Nooit geschoten is altijd mis.
Het is niet makkelijk om direct succesvol te zijn, maar het is dan ook zaak om jouw pijlen op de lange termijn te richten. Als je met high ticket dropshipping gaat starten, moet je namelijk eerst een naam op gaan bouwen. Je moet bovendien een website op gaan bouwen die echt perfect is.
Speciaal voor jou heb ik een handig stappenplan opgesteld. Als je dit stappenplan op weet te volgen, kun je met een vliegende start met high ticket dropshipping starten:
Stap 1: lees je goed in
Allereerst wil ik je aanraden om je heel goed in te lezen. Dit kun je bijvoorbeeld doen met de High Ticket Dropship Academy van Joshua Kaats. Met deze cursus maak je eigenlijk op een leuke en laagdrempelige manier kennis met high ticket dropshipping.
Stap 2: bepaal wat je precies wilt verkopen
Nu is het zaak om te bepalen wat je precies wilt gaan verkopen. Wil je zonnebrillen verkopen? Wil je fitnessapparatuur verkopen? Wil je leuke gadgets verkopen? Of wil je fitnessapparatuur verkopen?
Dit zijn stuk voor stuk voorbeelden van producten die je middels dropshipping kunt verkopen. Als je bijvoorbeeld de zonnebrillen wilt verkopen, kom je echter in de wereld van low ticket dropshipping uit.
Stap 3: vind een leverancier
Heb je geweldige producten gevonden? Dan is het zaak om hier een bijpassende leverancier bij te vinden. Dit is een leverancier die bij voorkeur in Nederland óf in Europa gevestigd is; op die manier kun je de levertijden zo kort mogelijk houden.
Treed vervolgens in conclaaf met de leverancier en probeer duidelijke afspraken te maken.
Stap 4: start je webshop op
Heb je afspraken met jouw leverancier gemaakt? Dan weet je zeker dat niks of niemand jou meer kan stoppen. Het is dan nu ook de hoogste tijd om jouw eigen webshop op te gaan starten.
Besteed hier veel tijd aan, aangezien je bij high ticket dropshipping altijd naar perfectie moet streven. Deze perfectie verkrijg je door voor een gave, snelle en volledig kloppende webshop te zorgen.
Stap 5: optimaliseer jouw webshop
De gemiddelde klant is bij high ticket dropshipping bijzonder kritisch. Het is dan ook zaak dat jouw webshop perfect is én dat jouw website op gaat vallen.
Dat kun je voor elkaar krijgen middels optimalisatie van jouw webshop. Zorg er ook voor dat je met marketing aan de slag gaat; met onder meer social media marketing kun je tegenwoordig een hoop bereiken!
Stap 6: opschalen
Loopt jouw webshop eenmaal? Dan kun je met high ticket dropshipping ook op gaan schalen. Je kunt bijvoorbeeld nóg een webshop openen of jouw huidige webshop(s) naar een nóg hoger niveau gaan tillen.
Bonus stap: Zoek hulp
Kun je hier nog wel wat hulp bij gebruiken of wil je een dropship cursus kopen? Of weet je niet precies hoe je dit moet doen? Dan raad ik je de High Ticket Dropship Academy cursus aan van Joshua Kaats.
Dankzij deze dropship cursus kun je echt de volgende stappen gaan zetten in de wereld van high ticket dropshipping en hoge marges. Veel plezier én succes met dit ongekend leuke en populaire online verdienmodel!